Podstawa prawna:

Art. 8-11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1170 ze zm.) oraz art. 21 §1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miejski w Szubinie ul. Kcyńska 12
Referat Podatków, Opłat i Windykacji pokój 43
Tel. 52 39-10-750 lub 52 39-10-700 (centrala)

Wymagane dokumenty:

- deklaracja na podatek od środków transportowych na rok .......
- załącznik do deklaracji DT-1 o posiadanych środkach transportowych

Opłaty:

brak

Termin załatwienia sprawy:

Nie występuje

Tryb odwoławczy:

Nie występuje

Dodatkowe informacje:

Podatnik jest zobowiązany informować organ podatkowy w ciągu 14 dni o każdym zdarzeniu powodującym powstanie lub wygaśniecie obowiązku podatkowego, a także każdym innym zdarzeniu mającym wpływ na wysokość opodatkowania.
Podatek od środków transportowych płatny jest w dwóch równych ratach w terminie do dnia 15 lutego i do dnia 15 września każdego roku, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po dniu 1 lutego, a przed 1 września roku podatkowego podatek za ten rok płatny jest w dwóch równych ratach w terminie 14 dni od powstania obowiązku podatkowego I rata do 15 września II rata. Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po dniu 1 września podatek płatny jest jednorazowo w terminie 14 dni od powstania obowiązku podatkowego.

Załączniki:

- deklaracja na podatek od środków transportowych
- załącznik do deklaracji DT-1 o posiadanych środkach transportowych



Załączniki:

Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1
Załącznik do deklaracji na podatek od środków transportowych