I.            Wymagane dokumenty

·         Wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania – Wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania

·         Do wglądu dokument stwierdzający tożsamość.

·         Obowiązek informacyjny – Obowiązek informacyjny

Wniosek o ujęcie w stałym obwodzie głosowania można składać przez cały rok. 

Możesz zostać ujęty w stałym obwodzie głosowania w Szubinie, jeżeli:

·       mieszkasz na stałe w gminie Szubin, a nie jesteś zameldowany tu na pobyt stały;

·       przebywasz na stałe w gminie Szubin, ale nigdzie nie zamieszkujesz (jesteś bezdomny);

·       mieszkasz na stałe w gminie Szubin, ale pod innym adresem niż jesteś zameldowany na pobyt stały;

·       jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, a nie jesteś obywatelem polskim i mieszkasz na stałe w gminie Szubin.

Wniosek może zostać złożony na piśmie utrwalonym w postaci:

a)      papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem do urzędu gminy właściwego dla wybranego stałego obwodu głosowania na obszarze gminy, 
w której wyborca przebywać będzie w dniu wyborów;

b)      elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym przy użyciu usługi elektronicznej. Przejdź do usługi.

Decyzję o ujęciu w stałym obwodzie głosowania uzyskasz wtedy, kiedy ustalimy, że mieszkasz na stałe pod określonym adresem w Szubinie. W tym celu możemy Cię poprosić o pokazanie oświadczenia o stałym zamieszkaniu, dodatkowego dokumentu, który to potwierdzi np. akt notarialny, umowa najmu mieszkania, oświadczenie właściciela lub najemcy mieszkania, w którym mieszkasz oraz innych dokumentów potwierdzających Twoje związki z Szubinem np. umowa o pracę lub zaświadczenia 
o zatrudnieniu lub oświadczenia z organizacji społecznych, stowarzyszeń itp.

II.            Opłaty

Ujęcie w stałym obwodzie głosowania jest bezpłatne.

III.            Przewidywany termin załatwienia sprawy: 
 
Decyzja zostanie wydana w ciągu 5 dni od złożenia wniosku. Decyzję można odebrać osobiście lub zostanie wysłana pod adres zamieszkania podany we wniosku.

IV.            Sposób załatwienia sprawy 

Wydanie decyzji o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców.

V.            Komórka odpowiedzialna: 

Wydział Spraw Obywatelskich biuro nr 15 - Urząd Miejski w Szubinie, ul. Kcyńska 12, 
tel. 52 391 07 43 poniedziałek od 7.30 do 15.30 wtorek od 7.30 do 17.30 
od środy do piątku w godz. 7:30 - 15:30.

VI.            Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy t.j. z dnia 20 czerwca 2022 r. (Dz.U. z 2022 r., poz. 1277)
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 lipca 2023 r. w sprawie wzorów wniosków o ujęcie w obwodzie głosowania, skreślenie wyborcy z Centralnego Rejestru Wyborców, zmianę miejsca głosowania oraz wzoru i sposobu ewidencjonowania zaświadczeń o prawie do głosowania (Dz.U. poz.1495).

VII.            Tryb odwoławczy

Od decyzji w sprawie odmowy ujęcia w stałym obwodzie głosowania przysługuje prawo wniesienia skargi do właściwego miejscowo sądu rejonowego. Skargę wnosi się za pośrednictwem Burmistrza, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji.