Rozłożenie na raty podatku lub zaległości podatkowej z tytułu podatku od nieruchomości, podatku transportowego oraz podatku leśnego
I. Podstawa prawna:
osoby fizyczne - art. 67a § 1 pkt 1 i 2 oraz art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa
osoby prawne - art 67b § 1 pkt 2, w zw. z art. 67a § 1 pkt 3 i art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - ordynacja podatkowa, art 1 i 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz.U. z 2023 r. poz. 702 ze zm.).
II. Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Szubinie ul. Kcyńska 12
Referat Podatków, Opłat i Windykacji pokój 43
Tel. 52 39-10-750 lub 52 39-10-700 (centrala)
III. Wymagane dokumenty:
- pismo podatnika
- wszystkie zaświadczenia lub oświadczenia o pomocy de minimis jaką otrzymał w ciągu trzech ostatnich lat
- przedłożenie dokumentów świadczących o aktualnej sytuacji finansowej firmy w trybie przepisów art. 189 § 1 ustawy - ordynacja podatkowa np. sprawozdania F-05 za ostatni kwartał, zaświadczeń z banku o zaciągniętych pożyczkach czy pobranych kredytach bankowych, pism procesowych w sprawie odzyskanych należności od niesolidnych kontrahentów itp.
- informacja o pomocy publicznej otrzymanej przez przedsiębiorcę z ostatnich 3 lat będącą równowartością 300 tys. euro.
Nie wypełnienie tych warunków powoduje pozostawienie podania bez rozpatrzenia.
IV. Opłaty: brak
V. Termin załatwienia sprawy: 1 miesiąc
O każdym nie załatwieniu sprawy we właściwym terminie organ podatkowy obowiązany jest zawiadomić stronę podając przyczyny nie
dotrzymania terminu i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
VI. Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem organu który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VII. Dodatkowe informacje:
Formularz o pomocy publicznej uzyskanej przez przedsiębiorcę wypełniają tylko osoby prowadzące działalność gospodarczą.