Podatek od środków transportowych - zgłoszenie środka transportowego do opodatkowania, korekta oraz zbycie środka transportowego
Podstawa prawna:
Art. 8-11 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz.U. z 2022 r. poz. 1452 ze zm.) oraz art. 21 §1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Szubinie ul. Kcyńska 12
Referat Podatków, Opłat i Windykacji pokój 43
Tel. 52 39-10-750 lub 52 39-10-700 (centrala)
Wymagane dokumenty:
- deklaracja na podatek od środków transportowych na rok .......
- załącznik do deklaracji DT-1 o posiadanych środkach transportowych
Opłaty:
brak
Termin załatwienia sprawy:
Nie występuje
Tryb odwoławczy:
Nie występuje
Dodatkowe informacje:
Podatnik jest zobowiązany informować organ podatkowy w ciągu 14 dni o każdym zdarzeniu powodującym powstanie lub wygaśniecie obowiązku podatkowego, a także każdym innym zdarzeniu mającym wpływ na wysokość opodatkowania.
Podatek od środków transportowych płatny jest w dwóch równych ratach w terminie do dnia 15 lutego i do dnia 15 września każdego roku, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po dniu 1 lutego, a przed 1 września roku podatkowego podatek za ten rok płatny jest w dwóch równych ratach w terminie 14 dni od powstania obowiązku podatkowego I rata do 15 września II rata. Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po dniu 1 września podatek płatny jest jednorazowo w terminie 14 dni od powstania obowiązku podatkowego.
Załączniki:
- deklaracja na podatek od środków transportowych
- załącznik do deklaracji DT-1 o posiadanych środkach transportowych
Zgodnie z art. 20a ust. 1 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych w przypadku nieuchwalenia stawek podatków lub opłat lokalnych, o których mowa w art. 5 ust. 1, art. 10 ust. 1 oraz art. 19 pkt 1 lit. a-d, stosuje się stawki obowiązujące w roku poprzedzającym rok podatkowy. W związku z powyższym w roku 2023 obowiązuje uchwała XXV/228/20 z dnia 29.10.2020 r.