Dofinansowanie działań polegających na ochronie powietrza poprzez redukcję niskiej emisji zanieczyszczeń na terenie Gminy Szubin
- Wniosek o dofinansowanie działań polegających na ochronie powietrza poprzez redukcję niskiej emisji zanieczyszczeń na terenie Gminy Szubin,
- kserokopia tytułu prawnego (akt własności),
- kopia pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych organowi architektoniczno-budowlanemu (w przypadku instalacji gazowej),
- kopia protokołu odbioru robót lub uruchomienia instalacji z datą od stycznia danego roku budżetowego,
- udokumentowane koszty wymiany systemu grzewczego (kserokopia faktur i rachunków),
- oświadczenie o kwotach dofinansowania pozyskanych ze wszystkich dostępnych środków publicznych lub oświadczenie, że realizowane przedsięwzięcie nie było wspierane z innych źródeł dofinansowania,
- oświadczenie lub dokument potwierdzający stosowanie węgla w sezonie grzewczym poprzedzającym modernizację źródła ogrzewania,
- oświadczenie dotyczące rezygnacji z węglowego systemu ogrzewania,
- oświadczenie w sprawie pozostawienia na nieruchomości pieca węglowego lub imienny dokument zezłomowania/karta przekazania odpadu/formularz przyjęcia odpadów metali potwierdzający trwałe wyłączenie z użytku źródła ciepła na paliwo stałe,
- wyrażenia zgody wszystkich współwłaścicieli nieruchomości na realizację inwestycji,
- kopię dokumentacji technicznej nowego kotła c.o. wraz ze świadectwem/certyfikatem potwierdzającym spełnienie wymagań emisyjnych (instalacje grzewcze pelletu winny spełniać wymagania kotłów określone w rozporządzeniu Komisji (UE) 2015/1189 z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wykonania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/125/WE w odniesieniu do wymogów dotyczących ekoprojektu dla kotłów na paliwo stałe (Dz. Urz. UE. L., Nr 193 z 2015r., str. 100).
- w formie pisemnej: pocztą przesyłając na adres Urząd Miejski w Szubinie ul. Kcyńska 12, 89-200 Szubin lub faksem przesyłając na numer 52-384-80-71;
- w formie dokumentu elektronicznego potwierdzonego przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub profilem zaufanym na ESP – adres: /63hqiye23j/skrytka;
- osobiście, poprzez złożenie w Biurze Obsługi Klienta pokój nr 12 w Urzędzie Miejskim w Szubinie.
III. Przewidywany termin załatwienia sprawy:
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa,
Referat Rolnictwa i Gospodarki Wodnej
biuro nr 4, tel. (052) 39-10-783 lub (052) 39-10-700 (centrala)
poniedziałek, środa, czwartek: godz. 7:30 – 15:30,
wtorek: godz. 7:30 – 17:30, piątek: godz. 7:30 – 13:30
VII. Podstawa prawna:
- Art. 403 ust. 2, 3, 4 i 5 oraz art. 400a ust. 1 pkt 21 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo Ochrony Środowiska (tj. Dz. U. z 2021r., poz. 1973 ze zm.).
- Uchwała Nr XXXIX/346/21 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 25 listopada 2021 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na dofinansowanie zadań bieżących z budżetu Gminy Szubin polegających na ochronie powietrza poprzez redukcję niskiej emisji zanieczyszczeń na terenie gminy Szubin.
- na ogrzewanie gazowe, w kwocie dotacji 2500,00 zł;
- na ogrzewanie elektryczne, w kwocie dotacji 2000,00 zł;
- na ogrzewanie olejowe, w kwocie dotacji 2000,00 zł;