W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Szubinie
ul. Kcyńska 12
89-200 Szubin

tel. centrala (+48) 523910700
tel. BOK (+48) 523910701
fax (+48) 52 384 80 71

e-mail: um@szubin.pl
serwis gminy Szubin: www.szubin.pl

Regon: 000526802
NIP: 5621004534

Elektroniczna Skrzynka Podawcza - przejdź

Sprzedaż lokali na rzecz najemców

I. Wymagane dokumenty:
•   Wniosek

•   Kserokopia umowy najmu lokalu mieszkalnego


II. Opłaty:
·         Wniosek nie podlega opłacie zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023, poz. 2111).


III. Przewidywany termin załatwienia sprawy:
•   Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym i terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.


IV. Sposób załatwienia sprawy:
•    Zawarcie aktu notarialnego


V. Komórka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Szubinie, ul. Kcyńska 12 
Wydział Gospodarki Przestrzennej, Referat Gospodarki Nieruchomościami – biuro nr 11
tel. (52) 39-10-792 lub (52) 39-10-700 (centrala)
poniedziałek od 7:30 do 15:30, wtorek od 7:30 do 17:30, od środy do piątku od 7:30 do 15:30


VI. Miejsce składania wniosku/dokumentu:
•    Biuro Obsługi Klienta, parter, biuro nr 12


VII. Tryb odwoławczy:
·         Nie przysługuje.


VIII. Podstawa prawna:
•   Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.)


IX. Uwagi:
•    Cena sprzedaży:
Cenę sprzedaży ustala się na podstawie jego wartości określonej przez rzeczoznawcę majątkowego.

•    Warunki sprzedaży:
Pierwszeństwo w nabyciu lokali mieszkalnych przysługuje, jeżeli najem został nawiązany na czas nieoznaczony.

•    Ulgi dla nabywców: Jeżeli nieruchomość jest sprzedawana jako lokal mieszkalny, najemcy posiadającemu umowę najmu na czas nieoznaczony to stosuje się bonifikaty zgodnie z uchwałą nr XXV/308/16 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 29 września 2016 r. w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony oraz zawierania kolejnych umów (Dz. Urz. Woj. Kuj. – Pom., poz. 3433).

Przysługujące bonifikaty:

·         80% - jeżeli nabywca wpłaci cenę nieruchomości w całości przed zawarciem umowy w formie aktu    notarialnego; 

·         60% - w przypadku rozłożenia ceny nieruchomości na raty;

Rozłożona na raty niespłacona część ceny podlega oprocentowaniu, a wierzytelność Gminy Szubin podlega zabezpieczeniu hipotecznemu.
 

Załączniki

Wniosek pdf, 61 kB
Wniosek pdf, 61 kB

Powiadom znajomego