Bonifikata od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego
I. Wymagane dokumenty:
• Wniosek o przyznanie bonifikaty, w którym należy wymienić osoby prowadzące wspólne gospodarstwo domowe i podać dochód brutto na osobę. W trakcie postępowania może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowej dokumentacji.
II. Opłaty:
• Wniosek nie podlega opłacie zgodnie z ustawą z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023, poz. 2111).
III. Przewidywany termin załatwienia sprawy:
• Wnioski rozpatrywane są po ogłoszeniu w Monitorze Polskim komunikatu Prezesa GUS w sprawie wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, na który ma być przyznana bonifikata. Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym i terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.
IV. Sposób załatwienia sprawy:
• Odpowiedź pisemna przesłana na adres wnioskodawcy.
V. Komórka odpowiedzialna:
• Urząd Miejski w Szubinie, ul. Kcyńska 12
Wydział Gospodarki Przestrzennej
Referat Gospodarki Nieruchomościami - biuro nr 11
tel. (52) 39-10-752 lub (52) 39-10-700 (centrala)
poniedziałek od 7:30 do 15:30, wtorek od 7:30 do 17:30, od środy do piątku od 7:30 do 15:30.
VI. Miejsce składania wniosku/dokumentu:
• Biuro Obsługi Klienta, parter, biuro nr 12
VII. Tryb odwoławczy:
• Nie przysługuje.
VIII. Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.)
IX. Uwagi:
• Prawo do bonifikaty mają:
Osoby fizyczne, których dochód miesięczny na jednego członka gospodarstwa domowego nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wniesiona, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, jeżeli nieruchomość jest przeznaczona lub wykorzystywana na cele mieszkaniowe.
• Termin składania wniosków:
do 31 marca roku, w którym ma być przyznana bonifikata