W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski w Szubinie
ul. Kcyńska 12
89-200 Szubin

tel. centrala (+48) 523910700
tel. BOK (+48) 523910701
fax (+48) 52 384 80 71

e-mail: um@szubin.pl
serwis gminy Szubin: www.szubin.pl

Regon: 000526802
NIP: 5621004534

Elektroniczna Skrzynka Podawcza - przejdź

Rozgraniczanie nieruchomości

I. Wymagane dokumenty:
W celu dokonania rozgraniczenia nieruchomości należy złożyć wniosek o rozgraniczenie nieruchomości wraz z załącznikami. Wniosek powinien zawierać:

• imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę właściciela (posiadacza) nieruchomości 
• dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (wyciąg z księgi wieczystej, wypis z aktu notarialnego itp.)

• dokumenty stwierdzające zasadność wszczęcia postępowania rozgraniczeniowego

Jeżeli wnioskodawca nie jest właścicielem nieruchomości do wniosku dołącza się pełnomocnictwo udzielone przez właściciela.


II. Opłaty:
•   Za wydanie decyzji obowiązuje opłata skarbowa - 10 zł.

•   Opłacie w wysokości 17 zł podlega pełnomocnictwo.

•   Zapłaty opłaty skarbowej należy dokonać przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Szubinie nr 73 8164 0001 0000 0505 2000 0024 lub bezpośrednio w kasie Banku Spółdzielczego mieszczącej się w II budynku Urzędu.


III. Przewidywany termin załatwienia sprawy:
•   Nie później niż w ciągu 30 dni od dnia przyjęcia operatu pomiarowego do zasobu.


IV. Sposób załatwienia sprawy:
•    Wydanie decyzji zatwierdzającej rozgraniczenie.

Burmistrz w pierwszym etapie wydaje postanowienie wszczynające postępowanie rozgraniczeniowe, w którym upoważnia geodetę uprawnionego do przeprowadzenia czynności rozgraniczeniowych. Upoważniony geodeta dokonuje na gruncie ustalenia przebiegu granic.


V. Komórka odpowiedzialna:
Urząd Miejski w Szubinie, ul. Kcyńska 12
Wydział Gospodarki Przestrzennej
Referat Gospodarki Nieruchomościami - biuro nr 11
tel. (52) 39-10-752 lub (52) 39-10-700 (centrala)
poniedziałek od 7:30 do 15:30, wtorek od 7:30 do 17:30, od środy do piątku od 7:30 do 15:30


VI. Miejsce składania wniosku/dokumentu:
•    Biuro Obsługi Klienta, parter, biuro nr 12


VII. Tryb odwoławczy:
Strona niezadowolona z decyzji może żądać w terminie 14 dni od daty jej doręczenia przekazania sprawy sądowi właściwemu dla miejsca położenia nieruchomości.


VIII. Podstawa prawna:
•   Rozdział 6 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r., poz. 1752, ze zm.)

•   Rozporządzenie Ministrów Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 roku w sprawie rozgraniczania nieruchomości (Dz. U. z 1999 r. Nr 45, poz. 453).
 

 

Załączniki

Powiadom znajomego