Informacja o terminie i zasadach składania wniosków w sprawie udzielenia dotacji celowej spółkom wodnym w 2023 roku – II nabór
Kierując się treścią uchwały nr XVIII/172/20 Rady Miejskiej w Szubinie z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej spółkom wodnym z budżetu Gminy Szubin, trybu postępowania w sprawie udzielenia dotacji i sposobu jej rozliczania (Dz. Urz. Woj. Kuj. Pom., poz. 2474 z 11.05.2020 r.), informuję o możliwości składania wniosków w sprawie udzielenia dotacji celowej spółkom wodnym z budżetu Gminy Szubin w ramach II naboru w 2023 r. – dotacja ze środków pochodzących częściowo z budżetu Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Przewidywana kwota pomocy finansowej z budżetu Województwa Kujawsko – Pomorskiego wynosi maksymalnie 25 000,00 zł.
Do uzyskania pomocy finansowej wymagany jest w bieżącym roku wkład własny (gminy bądź spółki wodnej) w wysokości minimum 50 % wartości planowanego zadania – Gmina Szubin deklaruje wsparcie finansowe w wysokości 10 000,00 zł, pozostałe koszty w ramach wkładu własnego zobowiązana będzie ponieść spółka wodna.
Jako ostateczny termin realizacji zadania wyznacza się dzień: 31 października 2023 r.
Szczegółowe warunki dotyczące wniosku o udzielenie dotacji, zasad zawarcia umowy i rozliczenia dotacji zawarte są w przywołanej powyżej uchwale.
Podpisanie umowy dotacji z właściwą Spółką Wodną nastąpi po uzyskaniu informacji o wysokości środków przyznanych Gminie Szubin na ww. cel przez Zarząd Województwa Kujawsko – Pomorskiego na 2023 r.
Mając na uwadze treść § 7 ust. 3 pkt 2 uchwały, informuję, iż wnioski w tej sprawie spółka wodna zainteresowana pozyskaniem dotacji składa najpóźniej do 13 marca 2023 r. do godz. 12.00. w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Szubinie – biuro nr 12 – ul. Kcyńska 12, 89-200 Szubin.
Wnioski winny dotyczyć zadań związanych z bieżącym utrzymaniem urządzeń melioracji wodnych, przez co rozumie się eksploatację, konserwację oraz remont w celu zachowania funkcji tych urządzeń, a w szczególności na:
a) wykaszanie, wygrabianie porostów ze skarp i dna rowów, karczowanie lub wycięcie drzew i krzewów ze skarp i dna rowów, odmulenie dna rowów przy maksymalnym zamuleniu 40 cm, czyszczenie i naprawa budowli na rowach, naprawa skarp rowów;
b) usuwanie tzw. „awarii drenarskich” polegających na: czyszczeniu, naprawie lub wymianie budowli drenarskich, czyszczeniu lub przekładaniu rurociągów drenarskich;
c) konserwację i naprawę innych budowli systemów melioracji wodnych.
O sposobie rozpoznania wniosku Wnioskodawca (-y) zostaną zawiadomieni pisemnie.
Burmistrz Szubina
/-/ Mariusz Piotrkowski